Solcellssafari lördag 8 november 10:00 till 13:00

Solcellssafari – Visst kan jag också installera solceller!

Tid: Lördagen den 8 november kl 10:00 till ca 13:00

Plats: Flera platser i Alvesta kommun

Vi inleder i mötesrummet Salen i Alvesta kommunhus, samling vid entrén. Därefter rundresa enligt nedan. Vi ordnar samåkning.

Detta är ett samarrangemang mellan Alvesta kommun, Naturskyddsföreningen i Alvesta och Energikontor Sydost.

Program

10:00 Bakgrund, teknik, ekonomi och lite regler för solceller. Hans Gulliksson, Naturskyddsföreningen/Energikontor Sydost. Elbilar och utvecklingen, Jonas Lööf, Miljöfordon Syd
Plats: Alvesta kommunhus, mötesrum Salen.

11:00. Besök vid Benestads Mekaniska AB som har 74 m2 solpaneler vilka ger max 10 kW. Bengt Aronsson, Benestads Mekaniska AB.

12:15. Besök i Gåvetorp hos Hans Gulliksson som har 2 m2 solpaneler, vilka ger max 0,5 kW. Värmesystem med pellets, ved och värmepump visas också för den intresserade.

Välkomna!