Vårvandring vid Kojta- och Mellansjön söndag 26 april 10.00

Söndag 26 april kl 10:00
Vårvandring vid Kojta- och Mellansjön

Ett treårigt samarbetsprojekt är nu i hamn: lederna runt Kojta- och Mellansjön är färdiga. Projektgruppen har lagt ned ett omfattande arbete med stöd av Leader Linné och en stor del ideellt arbete för upprustning av sju strövstigar med olika längd, från 2,7 km till 12 km. Med stöd av LONA-bidrag har Naturskydds- föreningen gjort en naturvärdesinventering som resulterat i ett antal informa- tionsskyltar som kommer att sättas upp under mars/april utefter stigarna.

Denna söndag guidar Per Darell.

Arrangör: Kojta- och Mellansjöns förening (www.kojtamellan.se) i samarbete med Naturskyddsföreningen i Alvesta.

Samling: Parkering i skogen strax norr om Kojtet, se skylt ”Vandringsleder vid gula baracken”.

Kontakt: Karin Jonsson, 070-27 39 426