Invigning av Åsnens nationalpark 25 maj och 26 maj

Invigning av Åsnens nationalpark
Den 25 maj invigs Åsnens nationalpark i hjärtat av Småland. Åsnens nationalpark är den 30:e nationalparken i Sverige och är, som övriga nationalparker, ett område noga utvalt på grund av dess unika natur och djurliv. Under två dagar, 25 och 26 maj, erbjuds olika aktiviteter för att uppmärksamma nationalparken. Länsstyrelsen Kronoberg och Naturvårdsverket hälsar alla varmt välkomna!

Fredag den 25 maj – den officiella invigningsdagen
Under den officiella invigningsdagen bjuder Länsstyrelsen Kronoberg och Naturvårdsverket in allmänheten till Trollberget och Sunnabron. De så kallade öppettiderna är mellan 10:00 -15:00 vid Trollberget och 12:00-18:00 i området Sunnabron. På de olika platserna bjuds det på underhållning, utställning, naturupplevelser, musik och fika. Den officiella invigningen kommer att vara vid Sunnabron med underhållning på scen mellan 14:00 – 16:00. Observera att tiderna är cirkatider och att eventuella förändringar kan komma att ske. Ett mer detaljerat program kommer att publiceras inom kort.

Lördag den 26 maj
Under lördagen den 26 maj kommer det att finnas möjlighet att uppleva olika typer av naturupplevelser i områdena kring Trollberget och Sunnabron. Aktiviteter pågår mellan 10:00 – 15.00 men alla är givetvis välkomna till parken under hela dagen. Ett mer detaljerat program kommer att publiceras inom kort.

Samling och tidpunkter se i övrigt nationalparkasnen.se