Manifestation för miljöförsvarare – 10 december 2020

Nu uppmärksammar vi de hundratals miljöförsvarare som dödats varje år. Du kan hjälpa oss sätta ljus på denna ohyggliga situation genom att delta som privatperson och med din lokala krets. På grund av Corona och smittläget behöver vi göra alla våra manifestationer digitalt. Du kan hjälpa oss nå ut brett genom att sprida vidare de artiklar och filmer som Naturskyddsföreningen från och med nu delar i sociala medier.

Delta den 10 december genom att:

• Tända ett ljus!
  • Fota!
  • Dela bilden på sociala medier
  • Lägg till ”#Light4Defenders” i ditt inlägg.
  • Länka till kampanjen Visa handlingskraft, se nedan.
  • I många fall då miljöförsvarare hotas sker det i samband med företags exploatering av naturresurser. I kampanjen Visa handlingskraft uppmanas regeringen att lagstifta om att svenska företag ska respektera mänskliga rättigheter både här och utomlands! Kampanjen har en namninsamling och drivs av ett stort antal organisationer där Naturskyddsföreningen är med.